Myyjien omista tarinoista tehoa asuntojen myyntiin

Pinnalla nyt

SKV Kiinteistönvälityksen Kodin Tarina® -palvelu tuo uuden vaihtoehdon perinteisille asuntojen myynti-ilmoituksille ja muuttaa tapaa, miten Suomessa välitetään asuntoja. Sekä asuntojen myyjät että ostajat ovat ottaneet palvelun innokkaasti vastaan. Tähän mennessä Kodin Tarinoita® on tehty jo yli 1 000.

”Emme osanneet odottaa, että Kodin Tarina® saa näin hyvän vastaanoton. Yllättävää oli, että Kodin Tarina® otettiin innolla vastaan kaiken ikäisten ja erilaisia asuntoja myyvien kesken”, SKV Kiinteistönvälityksen toimitusjohtaja Timo Kaisla kertoo.

”Analyysimme mukaan esimerkiksi ikäjakauma Kodin Tarinoiden® tehneiden kesken on todella tasainen. Kodin Tarinasta® ovat siis innostuneet kaiken ikäiset asuntojen myyjät parikymppisistä aina yli 65-vuotiaisiin”, Kaisla sanoo.

Eroa sen sijaan löytyy siinä, minkä tyyppisistä ja kokoisista asunnoista tarinoidaan eniten.

”Odotimme, että eniten tarinoitavaa löytyisi omakotitaloista, mutta tähän mennessä yli 40 prosenttia Kodin Tarinoista® on tehty kerrostaloasunnoista. Palvelun idea piileekin juuri siinä, että tarinoida voi oman asunnon lisäksi asunnon ympäristöstä, mikä usein on asia, joka perinteisestä myynti-ilmoituksesta puuttuu. Kuvittele esimerkiksi, miten paljon tarinaa löytyy kaupungin keskustassa sijaitsevan kerrostalokaksion ympäristöstä”, Kaisla kuvailee.

Myyjien omista tarinoista vauhtia asuntokauppoihin  – "Tarinat vetoavat tunteisiin"

Myyjien omat tarinat vauhdittavat ja tehostavat asuntojen myyntiä, koska ilmoitukset kertovat kohteesta aiempaa kattavammin. Esimerkiksi videoiden avulla ostaja pääsee tutustumaan kohteeseen jo ennen ensimmäistäkään asuntonäyttöä. Kysyimme sisustuksen ammattilaisilta, mihin he kiinnittävät huomionsa asuntojen myynti-ilmoituksissa ja mitä Kodin Tarina® tuo asiakkaalle.

”Kodin Tarina® on mielestäni uusi mahdollisuus asiakkaalle esitellä asuntoaan omasta näkökulmastaan. Tarina vaikuttaa ostajaan paremmin kuin pelkkä myyntiteksti: myynti-ilmoitukset voivat olla jopa tyrkyttäviä, mutta tarina vetoaa tunteisiin”, Kodistamo- sisustussuunnittelutoimiston omistaja Seija Killström kertoo.

”Itse kiinnitän perinteisten myynti-ilmoitusten kuvissa huomiota tilankäyttöön ja yritän nähdä tilan tyhjänä, ilman kalusteita ja tavaraa. Mutta aika nopeasti alan miettimään, että millaista elämää siinä asunnossa on vietetty, mitä muuta kuvat kertovat? Onko asunnossa asioita, jotka puhuttelevat minua? Kodin Tarinoiden® tekstit avaavat myynti-ilmoitusten kuvia ihan eri tavalla”, arvioi Avotakka-lehden päätoimittaja Kari-Otso Nevaluoma. 

Harkitsetko asuntosi myyntiä? Pyydä meidät ilmaiselle arviokäynnille!

Lisätietoja:

Timo Kaisla, toimitusjohtaja, SKV Kiinteistönvälitys
timo.kaisla@skv.fi
puh. 040 700 9595